Ledare

Solidaritet saknas med spelberoende

Utländska spelbolags marknadsföring blir alltmer aggressiv

De internationella aktörererna står för majoriteten av spelandet bland svenskar och tycks kunna härja fritt med allt smartare marknadsföring, skriver Elisabeth Sandlund.
De internationella aktörererna står för majoriteten av spelandet bland svenskar och tycks kunna härja fritt med allt smartare marknadsföring, skriver Elisabeth Sandlund.
Publicerad Senast uppdaterad

Den som bänkar sig framför tv:n och knappar in en av de reklamfinansierade kanalerna har inte en chans. Inte heller den som letar nyheter på någon av kvällstidningarnas sajter. Och, som framgår av nyhetsartiklarna i dagens tidning, inte ens den som vittjar sin brevlåda och hittar ett personligt adresserat brev. Marknadsföringen av spel i olika former, inte minst på nätet, blir alltmer aggressiv och alltmer lömskt utformad. Den gör inte skillnad på person utan når oss alla.

Läs Dagen en hel månad för endast 29 kr*

* Därefter 189 kr per månad

Dagen Digital

Klicka här