Valfrihet är bra för svensk skola, men välfungerande kristna friskolor borde helst plocka bort sin konfessionella profil och fortsätta under annan flagg. Annat är det med skolavslutningar i kyrkan, det borde vara en självklarhet och visst ska prästen få vara med och även be en enkel bön.