26 maj 2023 i Stockholm
Anmäl dig senast måndag 22 maj!
Den moderna församlingen lever i allra högsta grad mitt i informationssamhället, med ett myller av alternativ, kanaler och uttryckssätt att använda och förhålla sig till. Inte sällan blir uppgiften övermäktig den som arbetar i församlingen på frivillig basis och efter bästa förmåga.
Den här dagen riktar sig till dig som arbetar med din församlings kommunikation, både den interna och externa. Tidningen Dagens experter delar med sig av sina erfarenheter och kunskap om målgrupper, kommunikationssätt, teknik, och hur man egentligen får folks uppmärksamhet för det som ska förmedlas.
Ämnen:
• Vem läser mejlutskick?
Det digitala församlingsbladet.
• Det är enklare att göra det snyggt.
Om församlingens visuella identitet.
• Ska vi finnas i alla sociala kanaler?
Här når ni bäst målgruppen.
• Vilka samlingar ska streamas?
Hur ni ska tänka kring rörlig media.
• Internt eller externt, hur skiljer det sig?
Att målgruppsanpassa kommunikationen.
• Sveriges bäst fungerande församlingskommunikation – utan matrikel.
Så gör de som lyckas.
Keynote
Felicia Ferreira, chefredaktör tidningen Dagen
• Så tar vi till oss information 2023
Medverkande:
Andreas Sjögren, grafisk kommunikatör. Mira Lundell, digital redaktör SoMe. Joel Höglund, digital redaktör rörligt. Richard Rönnklint, ansvarig nyhetsbrev. Eric Liljero, Hillsong Church Sweden.
Tid och plats
Fredag 26 maj kl 9–15, Kungsholmstorg 5, Stockholm.
Deltagaravgift
1 095 kr exkl moms, lunch och fika ingår.