Nyheter

Manifestation för Dawit i Göteborgs domkyrka

I samband med en lunchgudstjänst i Göteborgs domkyrka hölls på torsdagen en manifestation för den fängslade journalisten Dawit Isaak. Manifestationen skedde i samverkan mellan domkyrkoförsamlingen och Amnesty.

Publicerad Senast uppdaterad

Observera: Den här artikel publicerades för 10 år sedan eller mer.

Gunnar Holmquist, präst i domkyrkoförsamlingen, påminde om att Dawit Isaak en kortare tid arbetat i kyrkan, skriver Göteborgs-Posten.

Läs Dagen en hel månad för endast 29 kr*

* Därefter 199 kr per månad

Dagen Digital

Klicka här