Livsstil

Alexander Rybak: Jag känner mig älskad av Gud

Tron har alltid varit en naturlig del av slagerstjärnans liv – och den fördjupades när han började be på sitt eget sätt

Alexander Rybak har en kristen tro sedan barndomen. Han ber fortfarande till Gud varje kväll.
Publicerad Senast uppdaterad
Lästid: 9 min

2009 vann Alexander Rybak Eurovision Song Contest med låten ”Fairytale”. Nu tävlar han igen i Norges motsvarighet till Melodi­festivalen. Dagens norska syster­tidning Vårt Land har mött honom i en öppenhjärtig intervju om gudstron som burit genom både med- och motgångar.

Läs Dagen en hel månad för endast 29 kr*

* Därefter 199 kr per månad

Dagen Digital

Klicka här